Statoil Fuel & Retail endrer navn til Circle K

I dag ble det annonsert at Statoil Fuel & Retail og Statoil-stasjonene endrer navn til Circle K.

I en pressemelding skriver Gard Inge Olstad, Senior director B2B & card sales, blant annet:

“Statoil Fuel & Retails kanadiske morselskap, Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard»), har annonsert at det konsoliderer porteføljen med forhandlermerkevarer, inkludert Mac’s®, Circle K® og Kangaroo Express®, i tillegg til Statoil®, under én ny global merkevare: Circle K.

Circle K er allerede Couche-Tards største og mest internasjonale merkevare og er synlig på tusenvis av butikker og stasjoner i 14 land rundt om i verden. Det nye Circle K-merket er Couche-Tards best posisjonerte merkevare for å få innpass i nye markeder. Det å innføre ett globalt merkenavn for hele selskapets servicehandel- og drivstoffvirksomhet vil styrke bevisstheten blant kundene og bidra til å strømlinjeforme og styrke selskapets kultur for optimal drift.

Navneendringen vil ikke medføre endringer i eksisterende kontrakter med våre kunder, partnere eller leverandører. INGO-automatnettverket i Sverige og Danmark påvirkes heller ikke av denne endringen.

Statoil Fuel & Retail driver Statoil-bensinstasjoner og drivstoffhandel i åtte europeiske land. Navneendringen vil rulles ut i land etter land, og starter i Europa i Norge og Sverige fra mai 2016. Prosessen forventes å være fullført over hele verden i løpet av tre til fire år.

Alle våre kunder vil dra nytte av denne merkevarekonsolideringen. Med bedre deling av beste praksis og nye muligheter til å utnytte stordriftsfordeler, vil Couche-Tard-forhandlerne fortsette å utvikle stasjonsnettverket, høykvalitetsdrivstoff og kortfordeler. Vi vil basere oss i enda større grad på vår kultur for kundebehandling ved all kundekontakt, enten på stasjoner, på kontorer eller på nettet.

«Dette vil være en overgang fra en svært sterk merkevare til en som kundeundersøkelser viser er enda bedre. Vi vil benytte denne anledningen til å fornye og styrke vårt forhold til våre kunder og partnere under vår nye, globale Circle K-merkevare», sier Thomas Støkken, Senior Vice President og sjef for Statoil Fuel & Retails virksomhet i Norge.”